Για ποιά υψομετρική μελέτη πανηγυρίζουν Δικέφαλος και ΑΕΚ;

Σύμφωνα με πανηγυρική ανακοίνωση της ΔΙΚΕΦΑΛΟΣ ΑΕ και της ΠΑΕ ΑΕΚ (ΕΔΩ), «ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης υπέγραψε την υψομετική μελέτη, της οποίας η έγκριση ταλαιπώρησε για τόσο καιρό τον κόσμο της ΑΕΚ και αποτελούσε το τελευταίο εμπόδιο για την έναρξη της κατασκευής του γηπέδου μας στη Νέα Φιλαδέλφεια.» (αναδημοσίευση από τον ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗ)

Η ανακοίνωση συνεχίζει ευχαριστώντας όλο το Υπουργείο κάθετα και οριζόντια «γιατί με μεθοδική δουλειά και σεβόμενοι απόλυτα τις κατευθύνσεις του Νόμου, μελέτησαν το ζήτημα σε όλες του τις λεπτομέρειες και ενέκριναν τη μελέτη» και τελειώνει προαναγγέλλοντας την άμεση έγκριση της οικοδομικής άδειας από το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας.

Ποια όμως υψομετρική μελέτη είναι αυτή που εγκρίθηκε;

Αυτή που απαιτούσε η Δικέφαλος ΑΕ από τον Δήμο Φιλαδέλφειας – Χαλκηδόνας (και ο Δήμος έθετε προϋποθέσεις νομιμότητας) ή μήπως όχι;

Θα μπορέσει η Δικέφαλος να πάρει οικοδομική άδεια σύμφωνα με τον νόμο, χρησιμοποιώντας την υψομετρική που υπέγραψε ο Σπίρτζης; 

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή: Όπως θα θυμάστε αν μας διαβάζετε τακτικά, τον καιρό που προαναγγέλλονταν η περίφημη (ν)τροπολογία για τα γήπεδα, είχαμε προειδοποιήσει: Γιατί δεν μπορεί να γίνει νομοθετική ρύθμιση για το γήπεδο «ΑγιάΣοφιά»

Στη συνέχεια όταν τελικά ψηφίστηκε η ντροπολογία, πάλι είχαμε σχολιάσει ότι δεν λύθηκαν τα προβλήματα: Ψηφίστηκε η (ν)τροπολογία για τα γήπεδα, αλλά το τοπίο παραμένει θολό. Τέλος πριν από λίγες μόλις μέρες αναρωτιόμασταν: Μια τρύπα στο νερό, η ντροπολογία για τις υψομετρικές τουγηπέδου; όπου καταλήγαμε ότι :

Τρεις επιλογές υπάρχουν:

  • ή θα προχωρήσουν τις ενέργειες για έγκριση του έργου της υπογειοποίησης οι οποίες ωστόσο θα πάρουν ένα σεβαστό χρονικό διάστημα και είναι άγνωστο γιατί δεν τις προχώρησαν εδώ και τρια χρόνια
  • ή θα τροποποιήσουν την μελέτη και τις εγκρίσεις του γηπέδου ώστε να κάνουν ράμπα εισόδου στο υπόγειο parking μέσα από το οικόπεδο του γηπέδου οι οποίες ομοίως απαιτούν ένα σεβαστό χρονικό διάστημα
  • ή θα ζητήσουν έγκριση υψομέτρων από τα υφιστάμενα και για τις 4 πλευρές και θα αποσύρουν την απαίτηση που είχαν διατυπώσει προς τον Δήμο να εγκρίνει την τροποποίηση του μπροστινού δρόμου.

Η τελευταία περίπτωση  είναι η πιθανότερη εκδοχή αν πιστέψουμε το Αek365 που λέει ότι θα βγουν οι υψομετρικές άδειες εντός της εβδομάδας. Η περίπτωση αυτή δεν είναι καθόλου χρονοβόρα, αλλά έχει ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα: θα πρέπει να πειστούν τόσο οι υπάλληλοι όσο και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ να εκδώσουν οικοδομική άδεια στην οποία ο υπόγειος χώρος στάθμευσης (που θυμίζουμε ότι προβλέπεται υποχρεωτικά από το φωτογραφικό νόμο του γηπέδου) δεν θα έχει είσοδο!

Με βάση την χθεσινή ανακοίνωση της ΔΙΚΕΦΑΛΟΣ, φαίνεται ότι αυτό που τελικά εγκρίθηκε είναι η τρίτη εκδοχή.

Αν έτσι έχουν τα πράγματα, με την προϋπόθεση ότι το ΥΠΟΜΕΔΙ έχει πράξει τα νόμιμα, σε απλά ελληνικά σημαίνει ότι:

Αυτό που έκαναν ο Σπίρτζης και το ΥΠΟΜΕΔΙ -και για το οποίο τους ευχαριστούν με τόση ευγνωμοσύνη- δεν είναι τίποτε περισσότερο από αυτό που θα είχε υποχρέωση να κάνει και ο Δήμος, αν είχαν αποσύρει την εξωφρενική τους απαίτηση να εγκριθεί μια υψομετρική μελέτη σε ένα δρόμο που δεν υπάρχει ούτε στα χαρτιά (την υπογειοποίηση). Μια απαίτηση για την οποία κινητοποιήθηκε γη και ουρανός, για την οποία υπέβαλαν μηνύσεις σε αιρετούς και εργαζόμενους και για την οποία ομάδες τραμπούκων τρομοκρατούσαν την πόλη επί μήνες.

Οπότε το ερώτημα παραμένει: Σε τι ακριβώς τους διευκόλυνε η περίφημη (ν)τροπολογία εκτός από το να κρύψουν τις ευθύνες τους;

Μοιραστείτε το: Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someonePrint this page

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *