Παρέμβαση της Ένωσης γονέων για το «σχέδιο Γαβρόγλου»

Συζήτηση για το λεγόμενο σχέδιο Γραβρόγλου για το Λύκειο επιχειρεί η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων της πόλης μας. Διαβάστε τη σχετική ανακοίνωση:

Η Ένωση Γονέων καλεί γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς, δημοτικούς συμβούλους, συλλογικούς φορείς και τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας να καταθέσουν, αν επιθυμούν, τις απόψεις και προτάσεις τους για τις αλλαγές στο Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ, διότι δεν είναι θέμα μόνο του εκάστοτε υπουργού αλλά κάτι  που  αφορά το σύνολο της κοινωνίας.

Πέρασαν δύο ολόκληρα χρόνια με εναλλαγές υπουργών, διαβουλεύσεις, επιτροπές διαλόγου για την Παιδεία, συνεδριάσεις στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων στη Βουλή, επιτροπές και πορίσματα «σοφών», για να φθάσουμε στην ανακοίνωση του σχεδίου του Υπουργείου για την αναβάθμιση του Λυκείου και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Προ ολίγων εβδομάδων ανακοινώθηκε το σχέδιο «Γαβρόγλου», το οποίο κάποιοι εκθειάζουν ενώ άλλοι απορρίπτουν.

Η Ένωση Γονέων  επιχειρεί  μια νηφάλια προσέγγιση στο περιεχόμενο της πρότασης του υπουργείου, στηριζόμενη αποκλειστικά σε ό,τι έχει επισήμως δημοσιοποιηθεί, αγνοώντας αιωρούμενες πληροφορίες, αληθείς ή μη, αλλά πάντως όχι επίσημες.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, βασικά σημεία αυτής της μεταρρύθμισης είναι τα εξής:

  1. Σταδιακή επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης με επέκταση από το 15ο έτος στο 18ο έτος.
  2. Ενιαία αντιμετώπιση του Λυκείου , δηλαδή ο «αλληλο-δανεισμός» μαθημάτων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, επανέρχεται η ιδέα της «πολυκλαδικότητας».
  3. Τάξεις γενικής παιδείας οι Α΄ και Β΄ Λυκείου, τάξη προπαρασκευής η Γ΄ Λυκείου
  • Ως προς την Α΄ τάξη η πρόταση του υπουργείου ουδόλως διαφοροποιείται από την υπάρχουσα κατάσταση.
  • Ως προς τη Β΄ τάξη και με το υφιστάμενο σήμερα σύστημα, η τάξη αυτή είναι  μεταβατική. Στην πρόταση του υπουργείου αναφέρεται ότι θα υπάρχουν περισσότερα μαθήματα επιλογής, ώστε οι μαθητές/τριες να δοκιμάσουν τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους (στο ΓΕΛ με τη μορφή επιλογών εμβάθυνσης, στο ΕΠΑΛ με τη μορφή μαθημάτων τομέα).
  •    Ουσιαστική διαφοροποίηση παρατηρείται στη Γ΄ τάξη, που μετατρέπεται – σύμφωνα με το υπουργείο –  σε «τάξη προπαρασκευαστική είτε, για τα ΑΕΙ είτε για την επαγγελματική ζωή μετά το λύκειο, δίνεται έμφαση στα ενδιαφέροντα των μαθητριών και μαθητών, που διαμορφώνουν το προσωπικό τους ωρολόγιο πρόγραμμα, με λίγες διδακτικές ώρες αφιερωμένες στα κοινά για όλους μαθήματα».
  1. Τρόπος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
  • Σε ό,τι αφορά τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αυτός θα γίνεται με εξετάσεις που θα πραγματοποιούνται κεντρικά δυο φορές τον χρόνο: στα τέλη του Ιανουαρίου (διαγωνίσματα τετραμήνου) και τον Ιούνιο. Τα διαγωνίσματα του Ιανουαρίου θα συμμετέχουν στον βαθμό πρόσβασης με ένα ποσοστό μόνο αν βελτιώνουν τον βαθμό του Ιουνίου, ενώ σε διαφορετική περίπτωση δεν θα συνυπολογίζονται.

Προτεινόμενη διαδικασία:

Α. Όσοι επιθυμούν   να καταθέσουν  τις απόψεις -προτάσεις τους παρακαλούνται να στείλουν το κείμενο στο  e-mail της της Ένωσης Γονέων: [email protected]

Β. Να αναφέρουν  αν επιθυμούν να δημοσιευθεί η άποψή τους στην ιστοσελίδα μας http://esgknfiladelfia.blogspot.gr/

Γ. Οι απόψεις –προτάσεις θα κωδικοποιηθούν και θα παρουσιαστούν σε κεντρική εκδήλωση της  Ένωσης Γονέων , όπου θα διαμορφωθούν και οι τελικές θέσεις – προτάσεις μας προς το Υπουργείο Παιδείας.

Μοιραστείτε το: Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someonePrint this page

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *